Nazwa użytkownika:

Hasło:

Autor Wątek: IDY MARCOWE 20.03.2011 - 1800pkt EURO  (Przeczytany 1653 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lohost

  • Goblin
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
IDY MARCOWE 20.03.2011 - 1800pkt EURO
« dnia: Lutego 25, 2011, 09:35:22 »
UWAGA, niestety konieczna byla zmiana terminu turnieju na tydzien pozniej, wszystkich przepraszam za zamieszanie, przyczyny sa jednak niezalezne i nie do przeskoczenia.

Witam, zapraszam wszystkich do udzialu w kolejnym turnieju WFB organizowanym przez  AKMF OLIFANT.

Miejsce: Sala na kortowie!! http://www.miscast.fora.pl/punkt-informacyjny,56/spotkania-w-niedziele,2334.html
Na terenie UWM obowiazuje zakaz spozywania alkoholu.
Termin: 20.03.2011
Format: 1800 Single, 8 ed. Pół-tajne rozpiski
Bitwy: 3x Scenariusze
Wjazd: 10 zł (przyp. o skladkach czlonkowskich na min 3m-ce wstecz)
Cattering: jak zwykle
Nagrody: w trakcie realizacji
Sędzia:Lohost
Stoły:72x48, tereny po obrysie, jednostki w lesie wzbudzaja strach.


Rozkład:
8.30-9.00 zapisy
9.00-12.00 1 bitwa
12.00-15.00 2 bitwa
15.00-18.00 3 bitwa

REGULAMIN:
-Zwykla budowa armii, max25% lord, max25% hero, min25% core, max50% special, max25% rare.
-Nie można wystawiać alternatywnych armii (z końca kodeksów, WD, itp.)
-Nie można wystawiać armii z kampanii SoC poza Errantry War
-Nie można wystawiać specjalnych bohaterów, ani immiennych czempionów itp.
-Obowiązują wszelkie FAQ-i wydane przez GW (chyba ze sa modyfikowane przez uscislenia sedziowskie)
-Sędzia ma zawsze rację
-Proxy w granicach przyzwoitości, każdy prox musi być wielkości odpowiadającej figurce którą zastępuję
- gramy 3 bitwy ( max 3h, liczba tur podana w scenariuszu)
- turniej zaliczany jest do Rankingu Ligi Ogólnopolskiej
- gramy oczywiście na 8 ED , oraz wszystkie aktualne podręczniki armijne
- dopuszczony Chaos Dwarfs z INDY GT z wszelkimi erratami nowo edycyjnymi
- dopuszczony Ogre Kingdoms Rhinox Raiders wg White Dwarfa UK 309
- dopuszczony Dogs of War wg Warhammer Chronicles 2004 [tylko jako samodzielna armia ]
- gramy wg. wszystkich errat i uściśleń sędziowskich
- Rozpoczęcie takie jak opisano w scenariuszu
- VLOS by LS

http://strony.aster.pl/barbaros/uscislenia.html

Pół-tajne rozpiski: Kazdy z graczy na turnieju musi dysponowac 2 rozpiskami, pelna oraz pol-tajna. Pol-tajna rozpiska zawiera w sobie dane na temat oddzialow, ich liczebnosci, uzbrojenia, koszt punktowy, etc. natomiast nie sa podane zadne przedmioty magiczne na bohaterach oraz oddzialach i czempionach. Assasini nie musza byc ujawnieni, podobnie jak fanatycy, natomiast ich ogolna liczba i koszt musza zostac podane przeciwnikowi przed bitwa. W momencie ujawnienia specjalnej zdolnosci/magicznego przedmiotu itp. musi zostac pokazane jej zastosowanie w ab oraz udowodnienie ze w rozpisce pelnej ten przedmiot sie znajduje.

ZASADY EURO: (UWAGA KILKA ZMIAN!)

Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.

I. General Restrictions:

2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 5 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic and Channeling, an army may only generate 2 PD/DD per magic phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that if you take the Book of Hoeth, you may not take any other items that “count as adding PD/DD”
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from winds of magic and through the channeling rule, an army may only ever add 2 dice to its power or dispel pool in each magic phase. Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).

If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.

Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.

Item restrictions:
- Power Scroll is banned
- Each Loremaster ability counts as generating 1 PD each magic phase
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed

Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2600 total).
Bretts: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2. Flying units (inc. characters on flying steeds) in the army limited to 0-3. Shades max 20 models per army. Dreadlord on pegasus cannot take Crown of Command.
Dwarves: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2
DOC: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. All daemonic gifts are 0-1. Bloodletters and Herald of Khorne are 0-3 total. Daemonic Battle Standard can take either daemonic icon or gifts.
Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are a 0-1 choice
High Elves: Max. 500 points or 40 models per unit; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice; Terradons, Chameleon Skinks and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands counts as +2PD
Ogres: Ogre Kingdoms armies have an extra 200 points for their roster (2600 total).
O&G: No Restrictions
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are a 0-2 choice; Engineers are a 0-3 choice;
Vampires: Wraiths and Varghulf are 0-1 choices. Wraith unit size - maximum 5 models. Army may have maximum two units (total) of: wraiths, black coach or spirit hosts. Army with grave guard using great weapons may not have Drakenhoff Banner.
TK: Tomb King armies have an extra 200 points for their roster (2600 total).
WE: Wand of Wych Elm counts as +1 DD
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD. Favour of the Gods cannot be taken by a Champion of a Chosen of Tzeentch unit

Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.

In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%.

0-150 Victory-Points difference - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0

V. Virtual Line of Sight

Size chart:
0: Swarms - models of this size never block line of sight or give cover.
1: Infantry, War Beasts, War Machines
2: Cavalry, Monstrous Infantry/Cavalry/Beasts, Chariots, Unique without the Large Target rule
3: Monsters, all Large Targets

Line of sight is always checked virtually, drawn "base to base". Models see in their front 1/4 zone. Line of Sight is blocked by models that are equal to or larger than both: the model whose line of sight we are checking and its target.

Line of sight and war machines:
Catapults (and similar) can place their template so that the center is over any one unit that is at least partially visible to them.
Cannons can choose any point between themselves and a visible target when firing. Over- or under-guessing to shoot at units the cannon does not have line of sight to is not allowed

Terrain
Hills are size two for each level (so a 3-step hill is size 6) and block sight / give hard cover just like models of that size. Models standing on hills add the hill size to their own size. Buildings and large rocks always block line of sight completely. Forests do not block line of sight, but soft cover applies to all shots fired through or into (but not out of) forests. Ruins do not block line of sight, but hard cover applies to all shots fired into (but not through/out of) ruins. Units standing behind obstacles gain soft (wood) or hard (stone) cover as per the RB.

Cover from intervening units/terrain
Cover is granted when at least 50% of models in target unit are fully or partially obscurred by other units/terrain from the shooting model. In order for intervening models to grant cover, their size must be at least: one point smaller than both the target unit and the shooting model.

Skirmishers
Skirmishers never block LoS, and are seen in accordance with their size on the chart, but provide cover as per the above rules. The gap between skirmishers is treated as part of the unit when determining if skirmishers give cover to something behind them. Skirmishers formed up for combat block Line of Sight like normal units.

Nie ma wymogu grania pomalowana armia, podczas turnieju odbedzie sie jednak ocena hobbystyczna pod nastepujacymi kryteriami:

Jakość pomalowania
1 - paskudztwo ledwo na granicy dopuszczenia
2 - poprawnie nałożone 3/4 kolory
3 - poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
4 - ładna armia (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne)

Spójność armii
1 - zbieranina modeli z różnych armii, brak spójności
2 - raczej spójna, choć są pojedyncze modele odstające stylem od reszty armii
3 - armia spójna, jeden styl malowania, takie same traye, oddziały tworzą jedną armię

Podstawki modeli i oddziałów
+1 - modele mają modelowane podstawki
+1 - oddziały mają traye
+1 - traye są modelowane

WYSYWIG
0 - rażące braki wysywigu na oddziałach (jakikolwiek proks w armii, oczywiście z takich jakie są dopuszczalne typu Silver Helms za Dragon Princes)
+1 - wysywig na większości armii (pojedyncze odstępstwa na modelach w oddziałach)
+1 - full wysywig na oddziałach
+1 - full wysywig na herosach (typ broni, tarcza, zbroje, łuki i kusze, także magiczne)

Przygotowanie do gry
0 - brak więcej niż jednego z następujących przyborów: kości/miarki/podręcznik armijny/wzorniki używane przez armię/rozpiski
1 - brak jednego z wyżej wymienionych elementów
2 - pełne przygotowanie do gry

Zgloszenia nalezy przesylac do 16.03.2011 na adres lohost@o2.pl, zgloszenie musi zawierac dane gracza oraz poprawna rozpiske. Zgloszenie wyslane w tym terminie daje dodatkowa premie +5DP.

SCENARIUSZE:

1. MEETING ENGAGEMENT

2. BREAKTROUGH (rozstawienie jak battleline)
-na koniec bitwy kazdy z graczy liczy wartosc punktowa swoich jednostek na polowie przeciwnika. Wartosc tych jednostek podwaja sie, nastepnie porownuje sie z punktami zdobytymi przez przeciwnika. Aby oddzial/model znlazl sie na stronie przeciwnika, konieczne jest aby wiekszosc modeli/modelu byla po stronie przeciwnika.

3. BATTLELINE


SERDECZNIE ZAPRASZAM :)

ZGŁOSZENI:
« Ostatnia zmiana: Marca 04, 2011, 22:15:37 wysłana przez lohost »

Offline korek

  • Big Bad Boss
  • Paladyn
  • Wiadomości: 748
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: IDY MARCOWE 20.03.2011 - 1800pkt EURO
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 16, 2011, 12:22:56 »
Zachęcam do wzięcia udziału - można zgarnąć kilka fajnych nagród, a jeżeli ktoś nie ma pojęcia o co w tym chodzi, to zachęcam do przybycia celem zapoznania się z tym fascynującym hobby!

Offline Jerex

  • Bohater
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: IDY MARCOWE 20.03.2011 - 1800pkt EURO
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 17, 2011, 15:02:00 »
kurde, szkoda ze wjazd 10zl :/
Today is a good day for someone else to die!
           Dwarfish warcry

Offline Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Komendant Straży Miejskiej
  • Lord
  • Wiadomości: 1021
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: IDY MARCOWE 20.03.2011 - 1800pkt EURO
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 17, 2011, 15:15:57 »
Jerex dla uczestników. Widzowie za free
Demokracja jest wtedy gdy dwa wilki i koza glosują co zjeść na kolację. Wolność jest wtedy gdy dobrze uzbrojona koza podważa ważność głosowania.


Offline Jerex

  • Bohater
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: IDY MARCOWE 20.03.2011 - 1800pkt EURO
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 18, 2011, 12:21:37 »
sure? "Wjazd: 10 zł" mnie zmyliło... reszty nie czytałem b za długie ;P
Today is a good day for someone else to die!
           Dwarfish warcry

Offline Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Komendant Straży Miejskiej
  • Lord
  • Wiadomości: 1021
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: IDY MARCOWE 20.03.2011 - 1800pkt EURO
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 18, 2011, 12:23:40 »
Bo widz to żadkość na turniejach, wiec nikt sie nie certoli z ganianiem takich ludzi (tak dlugo jak nie pchają się z łapkami do figurek)
Demokracja jest wtedy gdy dwa wilki i koza glosują co zjeść na kolację. Wolność jest wtedy gdy dobrze uzbrojona koza podważa ważność głosowania.


Offline korek

  • Big Bad Boss
  • Paladyn
  • Wiadomości: 748
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: IDY MARCOWE 20.03.2011 - 1800pkt EURO
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 18, 2011, 15:25:48 »
Żeby była jasność jaśnista:

Samo wejście do sali,siedzenie tam godzinami i gapienie się na rozgrywkę, tudzież granie nie mające związku z turniejem (np. w inny system) nic nie kosztuje!

(dodatkowo wyjątkowo mili goście będą mogli się poczęstować ciastkami :D )

10 PLN kosztuje wzięcie udziału w turnieju jako gracz, czyli wystawienie swojej armii w trzech bitwach, zgarnięcie ewentualnej nagrody (naturalnie przewyższającej wartością koszt "wjazdu") i punktów za turniej wliczających się do rankingu (nawet za ostatnie miejsce). Ta opłata jest zwyczajowa i nie trafia do niczyjej kieszeni, tylko jest przeznaczana na rozwój klubu np. zakup terenów czy nowych blatów itp.

@Jerex liczę że się pojawisz! Ta zabawa mogła by Ciebie - wybitnego stratega ( ;) ), zainteresować...

Offline Jerex

  • Bohater
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: IDY MARCOWE 20.03.2011 - 1800pkt EURO
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 19, 2011, 12:40:13 »
kurcze ale z tego co widze pojawilbym sie dopiero na 3ciej bitwie :/ bardzo chce wpasc, zobaczymy jak ze szkola mi sie ulozy :P
Today is a good day for someone else to die!
           Dwarfish warcry

Offline lohost

  • Goblin
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: IDY MARCOWE 20.03.2011 - 1800pkt EURO
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 20, 2011, 22:22:33 »
Wiec po turnieju :) mam nadzieje ze dostarczyl zabawy i emocji wszystkim :)

Wyniki:
1.Snajper 74
2.Lohost 63
3.Rilam 48
4.Jacek 34
5.Prezes 34
6.Korek 31
7.Luk 29

Podsumowujac, gratulacje dla Snajpera za jak zwykle stawianie p[oprzeczki bardzo wysoko oraz za wygranie turnieju, dzieki Rilamowi za przyjazd, 2h drogi na lokal 7 osobowy, jest dla mnie wyczynem + wysokie miejsce = respekt.
Moim osobistym bohaterem jest Korek jako jedynemu mu sie udalo urwac punkty Snajperowi. Pozdrawiam najwiekszego pechowca turnieju czyli Prezesa, widzisz Krzysiu, granie hajami nie daje zwyciestwa samo z siebie ;)
Najwieksza sympatia i slowa otuchy dla Luka, ktory po prostu gral chyba 4-5 potyczke w 8 Ed i to niestety bylo widac, mimo to walczyl do konca- bedzie lepiej.
Dziekuje wszystkim za uczestnictwo i zapraszam na kolejny turniej :)