Nibykonkurs: Reaktywacja Czy wiecie, że w ciągu ostatnich 7 lat w szlachetnym języku Reja, w niewielkim kraju nad Wisłą napisane zostało dziewięćdziesiąt siedem gier fabularnych? Dziewięćdziesiąt siedem erpegów, czasem lepszych, czasem gorszych. Takich na trzydzieści stron i takich na pół kartki. A wszystkie te gry łączy jedna wspólna cecha.
Powstały na konkurs. Ale taki specjalny,
nibykonkursowy - bez nagród, sędziów i jury. Konkurs, który został stworzony po to, żeby dziesiątki postów i godzin rozważań o grach RPG przekuć w faktyczne gry. Nieźle wyszło - 18 edycji, 97 tytułów, kilkudziesięciu uczestników. Prawie tak dobrze, jak u sąsiadów za oceanem - tam na GameChefa rocznie przychodzi około 60 gier.
Ostatnimi czasy trochę zabrakło nam pary - ostatnia duża edycja
Nibykonkursu miała miejsce w listopadzie 2010 roku. Napisaliśmy na nią czternaście gier. Rok później lenistwo poraziło wszystkich i w osiemnastej odsłonie zmagań udział wzięło tylko dwóch autorów.
Nadszedł jednak czas, kiedy Starsi Bogowie przebudzili się i wysłali swojego proroka. A ten powiedział: wstańcie i zróbcie coś, bo lipa jest z
Nibykonkursem. Na jego słowa wstaliśmy i robimy!
Panie i panowie, koleżanki i koledzy! Zapraszamy was serdecznie do wzięcia udziału w dziewiętnastej edycji
Nibykonkursu! Jedyne, co musicie zrobić, to w tydzień napisać grę fabularną.
No dobra, pracy jest trochę więcej. Po pierwsze
16 października o 17:00 trzeba wpaść na forum gier autorskich - autorskie.wieza.org . Tam, w wyróżnionym wątku znajdziecie trzy hasła, które wylosuje dla nas Paladyn. Co z nimi zrobić? Jest wiele metod i sposobów na to, jak je ugryźć. Najważniejsze jest to, żeby wybrać dwa z nich i na ich podstawie napisać swoją grę. Pełną, całą grę RPG. W tydzień.
Do 23 października (znowu do 17:00) trzeba wrzucić grę na jakieś ogólnodostępne miejsce, z którego wszyscy mogą ją ściągnąć. Jeśli nie umiecie, napiszcie na forum - ktoś na pewno wam pomoże. Kiedy plik będzie już dostępny przez Internet wrzucacie linka do tematu Nibykonkurs 19 - Tematy i Prace na znanym już forum (autorskie.wieza.org).
Po zamknięciu listy, około godziny 18:00 pojawi się arcyważna Magiczna Rozpiska. Z niej dowiecie się, które gry macie przeczytać, zrecenzować i ocenić. W naszym
Nibykonkursie nie ma jury - ale w tym roku postanowiliśmy to trochę zmienić. Każdy uczestnik zgłaszający swoją grę będzie miał do przeczytania i zrecenzowania 4-5 gier innych uczestników. To dżentelmeńska umowa. Nikt nie będzie nad nikim stał i zmuszał do czytania gier. Ale wysyłacie swój projekt właśnie po to, żeby ktoś go przeczytał i ocenił. Skoro tak, to bądźcie na tyle eleganccy, żeby zrecenzować wyznaczone prace innych autorów.
I znowu - tydzień czasu na recenzje i oceny.
30 października na forum publikujemy recenzje i oceny. Po obliczeniu głosów poznamy finalistów. I znowu rozpoczyna się tydzień na recenzowanie i ocenianie finałowych gier. Na szczęście ten etap nie jest dżentelmeńskim obowiązkiem - recenzuje i ocenia ten, kto chce i czuje się członkiem
Nibykonkursowej społeczności.
Recenzje i oceny finałowych gier wysyłamy do Arbitra do
6 listopada, do godziny 17:00. Dzień później nasz nieoceniony Arbiter policzy głosy, przeczyta recenzje i ogłosi zwycięzcę.
Fajnie, prawda? Zatem dołączcie do nas!
Garść przydatnych linków:
Czym jest Nibykonkurs?Nibykonkursowy know-howOficjalna Strona wraz z pracamiEdycja XIX na facebook* tekst z forum autorskie.wieza.org